Friday, September 4, 2009

Some Facts About Me

Bismillah....

Kat sini aku nak cite serba serbi la tentang diri aku. Dulu aku tadika kat tadika kemas.2tahun kat tadika, then, aku masuk sekolah rendah.Sekolah ni terletak jauh di luar bandar. Facilities kat sini mcm skola yang laen ar.Tapi tak la se-gah skola2 kat putrajaya and cyberjaya sana tuh. Maklum la..kat ujung bandar..Tapi apepon, aku nak berterima kasih la pd guru2 nya coz krn mereka la, aku jadi diri aku yg sekarang..Then, abis darjah enam, aku dapat tawaran sambung blaja kat SBPI sabak bernam.Peh!!! Skola ni memeng laen dari yang laen,,ape yang laen?? aku pon tak tau..Tapi aku bersyukur la coz dpt masuk SBP yang mempunyai byk facilities, subsidi, & GURU CERMERLANG!!!


Pembukaan blog ni pulak telah diilhamkan oleyh membe2 aku yang best kat kelas aku tuh..name blog ni leayhpanther aku amek bersempena name pet kelas kitorang yang slalu masuk kelas aku tak bagi salam..Ia adalah seekor kucing hitam yang suke mggangu sesi p&p kami..Leayh ni ank kepada membe aku yang bernama cah manjer(bkn name sebenar)...tp Sjk leayh ni bunting,,cah manjer telah menafikan leayh ni keturunan dy..aku pon tak tau ar sumpah li'an tu sah ke tak??? So, bersempena pet tuh, aku pon kasi letak ar r name leayhpanther...Jiwa Slumber ni plk boleyh kate moto idop aku la...senang jew... tk yah nk emo2, bia lepaq jew...tp jangan sampai slumber land jer langgar prntah tuhan...tu bkn prinsip aku...

So, life as a student cm ni ar,, lagi lak dok asrma...kami sumer,, mngaku yg agk batak+jakun la ngan fon, internet, n gajet2 terbaru..biase la dok skola ujung dunia..mner nk jumper mnde tuh sume...tapi, ustaz aku ckp,,walaupon skola kami ujung dunia,, ia still dalam Malaysia.. So, jgn nak mghina skola kami kerana kami still dalam 1 MALAYSIA....Apepon mende ni scare overall ar...coz kbykn student perempuan kat skola aku amat berdisplin(kowt..) krn kami mmg takde bwk fon or ape2 barangan haram ke skola...student laki,,,wallahua'lam....dok kat asrama mang pnt,, kne basuh baju, sidai baju, mgemas, n kalo nk solat kene jalan jauh skit ke surau...pnt la ckit,,nsib bek ader makcik2 dobi yang meringankan beban kami..tq makcik!!!jadual pon ketat skit ar...sume kene rush...smpai kdg2 rase patella ni dah lari dari soket nyer...

Bile dapat peluang pulang ke kampung,, ni la saat paling bhagie bagi kami sume,,rase macam mati idop smule..tak tergambar perasaan nyer..best gilo!!!!!! rase cm tkder mood lagsong nak blaja!!! lagi2 ble ktorg pakai baju batik,,ish3 rase cam best sgt ar!!!suasane msti kelibut gler...dengan bawak beg ke klas nyer,, lagi la mnimbilkan perasaan truje yang teramat!!! patut la pengtua ktowg kritik...beliau kate kami ni batak sangat...apepon,, lantak saner ar!!! yang penting kami sume hepi!!!!Tu je la kowt yang best ttg my skul..

Dlm fmly lak,, ak ank ke brape ek?? ak pon tk ingt...tapi bkn sulong & bkn bogsu,,dlm sibligs ak je la kowt puteri(cewwahh!!!)...yang len sumer bro's....but i'm not the blacksheep of family i guess...i hope not..coz i've been a good girl since i'm an infant...tu je la kowt tntg dri aku...yg len,, aku sndri pon tak brape nk ingat...aku nyer synapse dah lemah sikit kowt...maklum lah,, byk sgt gelak...

No comments:

Post a Comment