Wednesday, September 16, 2009

pArT of mY hEArT

Sport...ni lah menda yang merangkumi 40% dalam life aku kat hostel tuh..byk faedah aku dapat dari menda ni..firstly, of course ar menyihatkan badan en?? secondly, dengan sukan la, aku dapat kuar mlihat dunia luar..maksod aku sekola laen, student laen dan laen2..kalo nak soh aku masok debate kew, pidato kew, mang susah la..coz aku nih belom kasi salam, systolic aku da mencapai 150Hg..sng kate nervous tahap dewa ar...aku gak dapat melepaskan tension dengan cara bersukan nih..dlm advantage2 nih, byk gak yang aku kne korbankan demi menceburkan diri ke dalam arenA nih..

Ape yang aku kene korbankan?? byak gilo!! first, mase ptg aku..kalo student gurl laen sdg bergossip sambil makan kerepek, aku ngn membe2 seangkatan, kat bawah terik mentari tuh practice..kalo sabtu & ahad org len dipenuhi dengan aktiviti makan pop corn sambil menonton naruto & digimon, aku ngn membe2 len masih di padang memerah keringat...kalo tiap malam mereka dipenuhi dengan tido yang nyenyak tak diganggu nyamuk,, kami pula sibuk membasuh baju2 sukan serta mengulangkaji pelajaran..jika mereka sedang khusuk mengaji kat surau pada waktu petang, kami pula terkocoh-kocoh makan di dewan makan...dan pasti kami dihambat oleyh warden2 yang berwibawa..terpaksalah kami mengunyah makanan sederas taufan katrina...yang paling best, bila ader ape2 function, mereka berpakaian seperti cinderella, kami pula saling tak tumpah macam dayang senandung....maklumlah, dimamah terik mentari...
ahh..!!persetankan dengan sume nih,, yang penting kami pasti belajar sesuatu dari setiap latihan yang kami jalani....

itulah nilai dan keghairahan kami dalam bersukan..kami belajar erti kerjasama, semangat berpasukan, tolak ansur, setiakawan, keyakinan, keberanian, membina ukhuwah, serta menjadi lebih matang dan dewasa.. menda2 ni la yang membuatkan aku dan membe2 seangkatan teros berjuang dalam arena ini...aku tak menafikan ar mmg agk pyh sebenarnya bagi aku nak seimbangkan penglibatan dalam sukan dengan akademik...maklum la,, aku ni bukan student yang genius..setakat nak lulus tu boleyh lar..tapi nak cemerlang, mmg pyh skit..tapi ader gak membe aku yang dapat seimbangkannya..contoh la, membe aku nih, luqman,, ebat tuh!!akademik dy mmg bgos..so, terbuktilah menda nih mmg pyh tapi TAK MUSTAHIL!!! setuju tak?? kalo tak stuju, lantak korg ar!!!!

Panjang sangat aku merapu nih,, so, aku ni sape?? poyo2 je nak cakap sal sukan ni en?? hurm..nak kate aku ahli sukan, takder la sangat..aku setakat men 2 game jew..basket ngan softball..mane plg best agk nyer ek?? aku pon tak tau.. tapi due2 best bagi aku..cume kala kat skola tuh, aku lbh tumpu kepada softball..aku pon tak tau ngape..mungkin sbb court basket skola aku tu dijangkiti virus 'sopak ' kowt...ish2 nauzubillah...aku pon tak tau asal court tu jadi cm2..mungkin kejer kontrakto2 yang menggunakan bahan murah untuk membinanya..so, facilities juga memainkan peranan dalam membentuk semangat dan keghairahan dalam bersukan..

Da most popular sport in my school??..kalo bagi boys tu, maybe rugby and bola kowt...tak tau ar mne satu,, yang pasti bukan sepak takraw..kerana sukan tuh dah setahun di 'band' kat skola aku..sbb ape?? tanyelah player2 takraw sendri..kalo bagi perempuan... nnth ar..bagi aku sofbol and bola tampar kowt..ni la game yang aku tgk plg berpotensi untuk melangkah jauh mengharumkan nama sekolahku ke serata dunia...aku rase kalo sukan sofbol ni dijadikan sukan sbp, aku yakin, skola aku mesti leyh layak ke kbgsaan..ish3..riak pulak aku nih...

Satu lagi game terbaru yang tercipta era ini..adalah NOSEball...aku tak tau ar game aper tuh..tapi game nih tak silap aku dicipta oleyh seorang primadona eropah kacukan india yang bernama CAH..game nih mmg menarik..tapi kdg2 agk kurang rasional dan relaven...dlm game nih, pemain dikehendaki mencabut idong mereka, dan meng'shoot' ke dalam jaring yang disediakan..tak ke kurang siuman name nyer tuh?? so, kepada sape2 yang berminat nak sertai team NOSEball SBPISB...bleyh la try2 cabut idong anda...

So, sampai sini je ar aku mengarut..kang panjang2 lagi, mcm2 plak aku mencarot...so, ape pendapat korg ttg sukan nih?? best, bosan, penat, or menggairahkan??? apepon, MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA!!!!!

1 comment:

  1. ko g kebangsaan tak unk tahun ni punya sofball?

    ______


    errr takkan sofbal ngan basket jer? try la main bola sepak. pastu nnt aku akan suh fergie hire ko ganti cristiano ronaldo kat manU. konfem hari2 aku tengok EPL time tu. wakakaak~

    ReplyDelete