Saturday, September 12, 2009

aKtIViTi ruTiN...

Bismillah..

Kalo nk cter sal aktviti aku kat asrama or skola..mstila same jer cam student2 lain yang stay hostel..cme beza nyer, aku ni bangun lewat ckit berbanding membe2 laen..and g surau lewat skit..tapi bkn sbb aku ni jahat cume kadang2 tuh aku prefer lepaq2 kat dorm dlu..yela,, kalo kat surau pon masing2 nk bukak halaqah..kalo bertazkirah takpe,, ni bergossip..ish3,, daripada aku terjebak menjadi ahli atau menjadi penganjur halaqah,, bek aku lepaq dorm..pasal aku bangun lewat tu pulak bkn apew,, aku cume nak bagi peluang kat junior2 aku gune bilik air dlu..yela,, sian kat dorg,,,moto asrma aku adlh 'yang muda dsayangi dan yang tua dihormati..' so sbgai senior,,aku kene la mengalah.. tol tak???

Ckup la cte sal aku, sebenarnyer aku nak cter lbh sal aktiviti kat kelas..aku ngn member2 aku slalu sangat mencari sumetink yang best untuk dibwat bahan ketawa..well, 'laugh is the best medicine'..makcik cleaner kasi tau aku...tak tau ar betol ke tak..salah satu aktiviti kegemaran ktorang adelah menumpukan sepenuh perhatian smase kelas PQS dn PSI..huhu..bagos tak ktowg nih?? ini adalah kerana ustaz2 nyer best gilo...lawak mereka sangat bernas dan innocent..tapi kadang2 aku tgk ader la member2 aku nih yang merantau ke utara, selatan, timur dan barat..kpale nyer macam nak tercabut aku tgk..ni la scene yg salalu terjadi...tapi aku tak nafikan aku pon ngntok gak kdg2..

Aku ngan membe2 juga sangat suke meng 'usha' c-comeyl...lawak siot!! tak leyh aku nak benti gelak kalo usha..aku pon tak tau ape yang lawak..c-comeyl ni makhluk tuhan gak sebenarnya..tak perlu lah aku nak kasi taw ape or siapa makhluk tu..boleyh jadi pokok2 tepi kelas or boleyh jadi manusia yang lalu lalang...so, jika c-comeyl ader terbaca coretan aku nih.. aku nak mengucapkan sorry...kepada cah manjer n wirseyh...bersabar la,, siape yang mnjadi plhn comeyl..tahniah,!!yang tak terpilih,, bleyh cube lagi!! wakakaka!!

Selain tu kami juga slalu mempamerkan kasih sayang yang tak berbelah bagi kepada da blakie leayh..aku slalu mengusapnyer..aufa rock lak slalu memakaikan bedak pada badan leayh..razy lak slalu bwk dy naek atas meja..kate nyer ingin mngaja leyah mmbaca dan menulis...supaya menjadi kucing yang educated..cah manje ngn bibik lak mnymbut kedatangan leayh dengan care yang tersendiri iaitu teros melompat dan menjauhkan diri..mungkin mereka terlampau teruje kowt...kepada leayh,,, berbanggela kerana masih ader yang mnyayangi kamu...

Tiap2 pagi macam biase ar..ader pgawas yang akn datang dan hambat ktorang g perimpunan..oleyh kerana pgawas dy form 4, aku rase cm sje ar nk test power kesabaran dorg, stiap kali dorg datang, ader la sore2 sumbang same ader aku or membe2 aku yang akan cakap 'tak nak!!'..pgawas tu msti akan tersentak...tak tau ar asal..mungkin kami terpenagruh ngan iklan 'tak nak merokok!!!' kowt..kepada pengawas2 yang terluka,, kami ingin memohon maaf..keahuilah adik2 pengawas..kami hanye ingin bergurau agar dapat merapatkan hubungn sillaturrahim kite..

Sebelom ramadhan datang..kami juga slalu bermain badminton tiap2 petang..ktowg gak ader mngadekan liga ngn budak2 form 1..bkn per, dorg kebas port ktowg..mner ar tak hot...lawan pnyer lawan...ktowg la yang mng...tapi tak dinafikan ar ader men tipu skit2...hehehe... pastu dorg tak puas ati, ajak rematch kat court sebenar...yang ader net and facilities len..ktorg men triple...tak men da double2 nih...akhirnye kerane faktor2 tertentu, kami tewas d tangan budak2 hingusan tuh..tapi takpe kerana kami tau sumer adalah pemenang..tiade 'pengalah'.....tapi sebenar nyer kami da pakat nak bagi budak2 tu mng...sian ar..bersungguh2 dorg men...

Aktiviti paling best adelah meng'usha'.. sape2 la yang ktowang suke or mnat... lantak ar kan?? ade mate, usha ar.. kepada sesiape yang terasa di'usha' tuh..tahniah!!! kerana anda telah berjaya menarik perhatian kami!!! tapi kalo yang perasan sndri di'usha' tuh,,takziah!!!..sonok oww...skodeng orang nih!! macam sight-seeing la...masyuk!!!..ish3..tapi da dkt nak spm ni,, buku la santapan mata yang paling enak, lazat dan menggiurkan..so kepada subjek2 yag sebelum nih menjadi bahan usha...., kami ucapkan selamat tinggal..habis spm,, kami usha lagi!! muahahahaha!!!!


Rase nyer itu je kowt yang salalu aku buat..bset gilo hidop sbagai student ni en?? takde maslah rumahtangge, cinta, kewangan, kerja etc..cume study jew...so, berbanggelah mnjadi student!! Be a student forever...

1 comment: