Sunday, September 23, 2012

Tersasar Dalam Penilaian

Salam alaik..
Entry ini ditulis untuk ceritakan 1 pengalaman yg menjadi pengajaran besar buat aku... moga memberi manfaat pada semua...

Hari tu... ade terjumpa sorang mamat ni... he's malaysian.. Freshie macam ak gak.. but hes a bit dark.. ak igt mgkn dy org tempatan.. but hes MALAYSIAN  :) so,, seperti manusia byasa yg berperangai xberapa nk elok.. ak slalu tersenyum tgk dy sbb hes a bit dark.. sama mcm org tempatan kat india ni.. ak tahu.. burok benor perangai aku ni gelakkan orang lain punya physical sedangkan diri sendiri pon lebih kurang cam orang india jugak... tp menda tu juz suka2 jer.... release tension.. n ak gelak sorang2 je pon...tapi kan.. hitam manis okay apa?? macam lagu tu.." hitam manis..hitam manis.."

then... i found out his name.. cari2 kat fb... i found his fb... it snapped me... laki tu seorang daie yang sangat soleh... teguh memperjuangkan agama... n there!!! right theereee !!! ak rasa nak hantuk kepala kat dinding sebab gelak2 kan org... sedangkan kedudukan dy mungkin jauh lagi mulia dari ak yg banyak khilaf ni... n seriously.. aku rasa sangat2 bersalah.. n i did perform solat taubat after that.. mungkin tuhan nak ajar ak sesuatu... cuma aku tak ada kekuatan nak mintak maaf face-to-face dengan lelaki berkenaan.. cuma aku doakan yang terbaik untuk dia... sungguh aku rasa sangat xlayak walaupon nak berhadapan dengan dy... even aku berdoa moga tak teserempak lagi dengan dy sebab aku rasa malu sangat2... even dy xtahu pon sebenarnyakan... aku jer over reacting.. ciss...

semenjak dari hari tu... aku asyik teringat kat dy jer.. gila bayang ak dibuatnya... tapi bukan sebab angau ke apa.. just aku rasa bersalah giler2 tahap dewa la !!!!!! rase nk lempang muka ni sampai pengsan.. -.-

in a nutshell... i did misjudged him... haih.. ketok kepala dengan hammer ! lepas ni.. dah xmau judge a person   by their physical.. seriously taubat... sekian..

No comments:

Post a Comment