Tuesday, September 25, 2012

Contengan perasaan

Salam alaik...
sebenanya aku tengah study anatomy ni.. sebab esok kena masok dissection hall.. haihh.. memang rasa nak muntah menghadap cadaver tuh... tp sangat seronok belaja benda baru setiap hari...

And of course human structure sangat2 complicated... lagi complicated bila dorang kasi nama panjang-panjang...haihh. kali kedua aku mengeluh.. and everytime jumpa muscle baru tu la rasa excited and impress ! everything is perfect !! even a slightest nerve,, if absent.., boleh hilang satu nikmat pergerakan kita... so..... ALHAMDULILLAH tok setiap nikmat MU...

Hari ni jugak lalu surau International Hostel... terang-terang dy tulis depan tu surau "ASHABUL JANNAH" tersentak bila baca...! teringin jugak nak dengar pengisian tazkirahnya.. tapi rasa malu la jugak.. aku ni bukan nya baik sangat.. kang aku pegi,, mula la ader suare2 sumbang dok panggil aku ustazah... tapi aku tahu... tu suma permainan syaitan.. malu pon ada tempatnya... bila dah ada yang menyeru ke jalan yang baik.., kenapa mesti nk tolak ye tak ??

owh.. xlupa jugak pada nak ucap thanx a lot pada sahabat aku Nur Madiha.. sebab dy ada tulis warkah ringkas sebagai bekalan aku ke sini... ade jugak org ingatkan aku... jazakumullah :) dalam warkah tu ade ckp

"everytime nak buat sesuatu, tanya diri sendiri, kalo aku buat ni, Allah suka ke tak? "

mudah dan ringkas saja garisan yang dibagi tok cari redha Allah.. aku je yang masih belum berupaya ... haihhh... mengeluh lagi aku nampaknya... aku sedar, sometime, part of me, really want a big change.. bila lagi kan ?? but still, part of me, nak kecapi nikmat dunia... even dah tau pon.. hidup tu fana.. mati tu pasti...

and ade sesuatu yg betol2 menggangu aku sekarang.. it should not be !!! haih.. susah juga jadi manusia yg dikurnia perasaan dan emosi ni... payah kalo kita suka orang kan?? haiiiihhhhhh.. mengeluh lagi...

kla, dah mengantok ni.. sebelom tu, nk upload nota upper limb aku ...


1 comment: